Monday 11 April 2011

CORDYCAFE

Kopi Cordy CAFÉ dibuat dari campuran unik berkualiti tinggi biji kopi Arabika diperkaya dengan Cordyceps. Mulailah pagi anda dengan secawan kopi segar CAFÉ Cordy. Aromanya yang menyenangkan adalah cukup untuk menyegarkan anda, membuat anda merasa lebih energik dan diremajakan.

20 Manfaat Kesihatan Kopi

Mengurangkan Risiko Penyakit Jantung sehingga 25% untuk Perempuan.
Sebuah kajian oleh Esther Lopez-Garcia dari Universidad Autonoma de Madrid melaporkan bahawa wanita yang minum dua hingga tiga cawan kopi setiap hari mempunyai risiko 25 peratus lebih rendah daripada kematian akibat penyakit jantung dan penurunan risiko yang lebih kecil juga terlihat untuk laki-laki.

Mengurangkan Risiko Diabetes sehingga 60%.
Kopi mengandungi antioksidan, termasuk kumpulan sebatian yang disebut quinines yang dalam kajian untuk tikus makmal, sensitiviti meningkatkan respons tubuh terhadap insulin.

Mengurangkan Risiko Demensia sehingga 65%.
Sebuah kajian menunjukkan bahawa kopi boleh mengurangkan risiko demensia dengan menghalang kolesterol kerosakan yang boleh ditimbulkan pada tubuh.

Mengurangkan Risiko Kanser Colon sehingga 50%.
Sebuah kajian 12 tahun pada wanita Jepun mendapati bahawa minum 3 atau lebih cawan kopi setiap hari benar-benar dapat mengurangkan separuh risiko kanser usus besar.

Menurunkan Risiko Kanser Prostat Advanced.
Dalam tempoh 20 tahun penelitian dari 50,000 laki-laki, menunjukkan bahawa 6 cawan kopi setiap hari mempunyai risiko menurunkan kanser prostat lanjutan.

Menurunkan Risiko Penyakit Alzheimer sehingga 65%.
Sebuah kajian dari 1,400 penduduk Finland setengah baya menunjukkan bahawa 5 cawan kopi setiap hari dapat menurunkan risiko penyakit Alzheimer sehingga 65%.

Mengurangkan Risiko Sirosis sehingga 80%.
Sebuah penelitian menunjukkan dari 125,000 peminum kopi yang satu cawan kopi setiap hari menurunkan risiko sirosis hati alkoholik dengan dua puluh peratus. Manakala mereka yang minum empat cawan setiap hari dapat mengurangkan risiko dengan lapan puluh peratus.

Mengurangkan Risiko Batu Hempedu sehingga 50%.
Lelaki yang minum sekurang-kurangnya 2 cawan kopi setiap hari dapat mengurangkan risiko batu hempedu berkembang dengan 40 peratus, dan perempuan menunjukkan risiko 25 peratus lebih rendah daripada pertumbuhan batu hempedu. Mereka yang minum lebih dari empat cawan mempunyai risiko 45% lebih rendah.

Mengurangkan Risiko Stroke sehingga 43% untuk Perempuan.
Sebuah kajian dari 83,000 jururawat yang belum pernah merokok menunjukkan bahawa 4 cawan kopi setiap hari dapat mengurangkan risiko stroke hingga 43%.

Mengurangkan Risiko Penyakit Parkinson 80%.
Setidaknya enam kajian menunjukkan bahawa orang yang minum kopi secara teratur adalah sampai 80% lebih rendah untuk diserang Parkinson.

Menurunkan Risiko Bunuh Diri Melakukan sehingga 60% untuk Perempuan.
Sebuah kajian 10 tahun 86,000 perempuan menunjukkan bahawa 2 cawan kopi setiap hari dapat mengurangkan kemungkinan untuk membunuh diri sehingga 60%.

Kadar Antioksidan yang Tinggi
Antioksidan membantu memperbaiki kerosakan tubuh anda ke sel-sel yang disebabkan oleh radikal bebas.

Jauhkan anda Awake dan Alert.
Kopi dapat meningkatkan konsentrasi dan kerana itu membuat anda lebih waspada dan terjaga. Melindungi anda daripada Sejuk. Kafein bertindak sebagai dekongestan seperti tabung-tabung bronchial terbuka mengurangkan risiko asma. Menguruskan serangan asma dan bahkan mengawal kapan ubat tidak terdapat.

Mengurangkan Sakit Kepala
Kafein sering digunakan sebagai ubat untuk mengubati sakit kepala, khususnya sakit kepala migrain dan cluster.

Pain Relief
Dua cawan kopi diseduh dapat mengurangkan rasa sakit pasca-latihan otot hingga 48%. Bahkan, sebuah laporan di Archives of Internal Medicine, telah menunjukkan bahawa menambah sekitar 65 miligram kafein untuk menghilangkan rasa sakit meningkat aspirin, ibuprofen atau acetaminophen sekitar 40%.

Meningkatkan Mood
Moderat asupan tenaga meningkatkan kafein dan depresi luka, berkat dopamin.

Boost athleticism
Kafein dalam kopi merupakan bantuan yang kuat dalam meningkatkan daya tahan olahraga dan prestasi. Begitu kuat, kafein dalam kopi atau bentuk yang lain dianggap sebagai "dikendalikan" substansi oleh Jawatankuasa Olimpik

Mencegah Gigi Berlubang
Suatu senyawa yang disebut trigonelina, yang memberikan kopi aroma dan rasa pahit, mempunyai kedua sifat dan anti-pelekat antibakteria untuk membantu mencegah gigi berlubang gigi dari pembentukan.

Disclaimer: Semua bahan pada laman web ini disediakan untuk maklumat sahaja dan tidak boleh ditafsirkan sebagai satu arahan atau saranan perubatan. Tidak ada tindakan atau tidak bertindak harus diambil hanya berdasarkan isi dari thisinformation, melainkan pembaca harus berunding dengan profesional kesihatan yang sesuai pada setiap hal yang berkaitan penggambaran kesihatan dan kesejahteraan.

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Sweet Tomatoes Printable Coupons